Práce je dominantní činností našeho života, která nám zajišťuje finanční stabilitu, přináší pocit důležitosti a vnitřního naplnění.
Průměrný člověk stráví svou prací cca 1/4 svého života. Proto bychom si měli své povolání vybírat pečlivě.
Znáte své Proč, které vám každý den dává energii?
Poslání je smysl. Je to důvod proč věci děláme a hnací motor, který nás vytáhne z postele.
Znalost svého poslání nám pomáhá se lépe rozhodovat a udržuje nás na cestě k našim cílům.
O nalezení životního smyslu se věnujeme více v sekci Umění žít.
Znáte pomůcku SMART?
Pomůže vám ujistit se, že cíle, které jste si nastavili, jsou nastavené správně.
Cíl, který si stanovujeme, by měl být:
(S) Specifický,
(M) Měřitelný,
(A) Ambiciózní,
(R) Reálný,
(T) Termínovaný.
O cílech píšeme i ve WEBO článku – Cíle a vize v podnikání
Vytvořte si před sebe nástěnku se svými sny a cíli, které vás budou motivovat při každém pohledu. Připomínejte si svůj záměr každý den a věřte, že dokážete cokoli.
Jaké jsou vaše cíle? Co chcete mít, kým chcete být a co chcete prožívat?
Dejte volnost svým představám a ponořte se do snu o ideálním životě.
Objevování sebe sama je jedna z nejkrásnějších a zároveň nejnáročnějších cest. Když známe sami sebe, lépe se nám rozhoduje a automaticky se stáváme sebevědomí i ve svém konání. Už jen základ slova „sebe vědomí“, ukazuje na to, že k tomu, abychom si mohli uvědomovat vlastní přednosti a touhy, musíme je znát.
Poznat se můžeme různými způsoby. Pozorovat své chování a reakce, zpětně si přehrávat, co a proč jsme udělali a jak jsme reagovali. Můžeme také využít různé testy a pomůcky, které sebepoznání ulehčí.
Poznejte to, v čem vynikáte a dejte tomu pozornost.
Nejúspěšnější lidé posilují své silné stránky, aby díky nim mohli dominovat.
Osobnost každého člověka je jiná. Znalost typologie osobnosti nám pomůže i ve vztazích a dá odpovědi na otázky tipu: „Proč to dělá?“
Eisenhowerův princip důležitosti a naléhavosti poukazuje na to, že důležité věci bychom měli řešit s větší prioritou než naléhavé.
Jako první si samozřejmě musíme určit, co je pro nás důležité.
Pokud máme aktivit rozdělaných víc najednou, bere nám to více pozornosti a energie, než když děláme věci postupně.
Když mi jeho řešení nezabere více než 2 minuty a je důležitý, udělám ho hned. Pokud je delší nebo náročnější, zapíšu si ho do úkolů a naplánuju si jeho vyřešení při dalším plánování priorit.
Měsíční, týdenní a denní plánování nám pomůže zorganizovat si aktivity tak, abychom vše řešili maximálně efektivně.
Pravidelně si připomínejte své cíle a určujte priority, kterým se budete věnovat.
Velmi dobře poslouží aplikace, které jsou na řízení času, efektivitu a výběr priorit vytvořené.
Další aplikace, které zlepší vaši efektivitu najdete ve článku Top 10 aplikací pro osobní rozvoj.
Nejcennější aktivum, které můžete získat jsou úspěšné vztahy s lidmi, kteří chtějí dosahovat podobných cílů jako vy.
Seznamujte se, poznávejte, inspirujte a tvořte svou vlastní pracovní síť.
Linkedin je kariérně orientovaná sociální síť.
Lidé jsou zde otevřeni komunikaci a navazování nových obchodních a pracovních příležitostí.
Networking je tvorba sítě kontaktů. Existují různé networkingové akce, na kterých se můžete seznámit s různými lidmi a tvořit spolupráce.
Všechny cesty mají nějaký proces, kterým je potřeba projít než dosáhneme cíle. Nechte věci uzrát a jednejte ve správnou chvíli.
Investice do vlastního vzdělávání a růstu je jednou z nejvýhodnějších.
Čerpejte například z WIKI HOW
Oproti networkingům jsou přednášky orientované na předávání know-how a inspirace. Vyberte si takové akce, kde jsou lidé, které chcete mít okolo sebe a inspirují vás.
Ne každý se chce zavazovat každý den vstávat v předem určenou hodinu a vracet se domů až večer. Výhodou zaměstnanců je ale stabilní příjem, který se dá skvěle a jednoduše rozvrhnout. Je placený za čas, takže mimo pracovní dobu většinou nemusí nad prací přemýšlet a má tak čistou hlavu.
Podnikatelé potřebují více odvahy a motivace pro to, aby získali stabilitu. Výhodou je ale flexibilní časová investice, možnost dělat si věci po svém a především ohodnocení za výsledek své práce. Tvořit svět podle svých snů a představ ale může kdokoli i při zaměstnání.
Chceš se naučit podnikat? Navštiv Podnikni to!
První dojem je rozhodující. Ještě před tím než stihnu racionálně vyhodnotit situaci nebo člověka už podvědomí přesně ví.
Jak dosáhnout toho, aby byl můj první dojem co nejlepší?
Důvěra a kvalitní vztah je základem každého obchodu a vyjednávání. Jak důvěru vybudovat?
Je prokázané, že úspěšný obchod se uzavře v průměru po 5-12 kontaktu se zákazníkem.
S tím souvisí další fakt a to ten, že čím víckrát vás člověk uvidí, tím víckrát si vás uvědomí a důvěryhodnost tím roste.
Toho se využívá v Brandbuildingu a budování značky. Čím vícekrát danou značku uvidíte, tím větší je tendence ji věřit.
Proto se kampaně proti něčemu často minou účinkem..
Které Vás pomůže posunout v kariéře